2004 Jeep Grand Cherokee 4.7l Engine Ground Wire Diagram

Radio noise suppression is accomplished primarily through circuitry or devices that are integral to the radios, audio
power amplifiers and other on-board electrical components such as generators, wiper motors, blower motors, and
fuel pumps that have been found to be potential sources of RFI or EMI. External radio noise suppression devices
that are used on this vehicle to control RFI or EMI, and can be serviced, include the following:

Engine-to-bulkhead ground strap- This length of braided ground strap has an eyelet terminal connector
crimped to each end. One end is secured to the engine cylinder heads. The other is secured to the bulk-
head.

Resistor-type spark plugs- This type of spark plug has an internal resistor connected in series between
the spark plug terminal and the center electrode to help reduce the production of electromagnetic radia-
tion that can result in radio noise.

Exhaust-to-frame ground strap- This length of braided ground strap has an eyelet terminal connec-
tor crimped to each end. One end is secured to the exhaust pipe. The other is secured to the frame.

OPERATION

There are two common strategies that can be used to suppress Radio Frequency Interference (RFI) and Electro-
Magnetic Interference (EMI) radio noise. The first suppression strategy involves preventing the production of RFI
and EMI electromagnetic signals at their sources. The second suppression strategy involves preventing the recep-
tion of RFI and EMI electromagnetic signals by the audio system components.

The use of braided ground straps in key locations is part of the RFI and EMI prevention strategy. These ground
straps ensure adequate ground paths, particularly for high current components such as many of those found in the
starting, charging, ignition, engine control and transmission control systems. An insufficient ground path for any of
these high current components may result in radio noise caused by induced voltages created as the high current
seeks alternative ground paths through components or circuits intended for use by, or in close proximity to the audio
system components or circuits.

Preventing the reception of RFI and EMI is accomplished by ensuring that the audio system components are cor-
rectly installed in the vehicle. Loose, corroded or improperly soldered wire harness connections, improperly routed
wiring and inadequate audio system component grounding can all contribute to the reception of RFI and EMI. A
properly grounded antenna body and radio chassis, as well as a shielded antenna coaxial cable with clean and tight
connections will each help reduce the potential for reception of RFI and EMI.

REMOVAL

ENGINE TO BULKHEAD - 4.7L

1. Disconnect and isolate the battery negative cable.

2. Remove mounting fasteners from engine cylinder

heads.

8A - 192

AUDIO/VIDEO - SERVICE INFORMATION

WK

3. Remove mounting fastener from bulkhead and

remove cable.

ENGINE TO BULKHEAD - 5.7L

1. Disconnect and isolate the battery negative cable.

2. Remove mounting fasteners from engine cylinder

heads.

WK

AUDIO/VIDEO - SERVICE INFORMATION

8A - 193

3. Remove mounting fastener from bulkhead and

remove cable.

EXHAUST TO FRAME

1. Disconnect and isolate the battery negative cable.

2. Remove mounting fastener from exhaust pipe.

3. Remove mounting fastener from frame and remove

cable.

8A - 194

AUDIO/VIDEO - SERVICE INFORMATION

WK

INSTALLATION

ENGINE TO BULKHEAD - 4.7L

1. Position cable to cylinder heads.

2. Install and tighten mounting fasteners.

3. Position cable to bulkhead.

4. Install and tighten mounting fastener.

5. Connect battery negative cable.

WK

AUDIO/VIDEO - SERVICE INFORMATION

8A - 195

Posted by: dudleymursche0197845.blogspot.com

Source: https://www.zinref.ru/avtomobili/Jeep/070_10_00_Jeep_Grand_Cherokee_WK_2005_year_manual_ENGLISH/264.htm

Post a Comment

Previous Post Next Post